Farkasos Lány Olvas

Tüskék és Rózsák udvara

2023. december 06. 15:48 - Farkasos Lány

Első Könyv

Tüskék és Rózsák udvara

Első könyv

 Fülszöveg:

2016  | magyar nyelvű  | puhatáblás  |  511 oldal

Könyvmolyképző Kiadó Kft. 

"Azonnali New York Times bestseller!

Amikor a tizenkilenc éves Feyre az erdőben vadászva megöl egy farkast, nyomban egy másik szörnyeteg bukkan fel, hogy jóvátételt követeljen tőle. Magával hurcolja a lányt egy baljós és mágikus vidékre, amit ő csak a legendákból ismer. Feyre hamar rájön, hogy fogvatartója valójában nem állat, hanem Tamlin, egyike azoknak a halálos és halhatatlan tündéreknek, akik egykor a világ felett uralkodtak.
Tamlin birtokán Feyre jéghideg gyűlölete forró szenvedéllyé alakul át, és ez az érzés felperzsel minden hazugságot és figyelmeztetést, amit korábban a tündérek veszedelmes világáról hallott. Azonban a birodalom felett egyre nő egy ősi, gonosz árnyék és a lánynak kell megtalálnia a módját, hogy feltartóztassa vagy örök pusztulásra ítélje Tamlint és világát.

Kristen Cashore és George R. R. Martin rajongók imádni fogják.
Szexi, akciódús új sorozat lehetetlen letenni.." 


Forrás: Libri.hu

Pár dolog, amit már bizonyára tudsz a Tüskék és Rózsákról udvaráról.

Lehetséges Spoiler következik, szóval, ha még nem olvastad katt tovább!

orange-3684138_1280.jpg

– Szépség és Szörnyeteg történetét gyönyörűen hozza.

– A főszereplő nem él a lehetőségeivel, az elején minden áron szabadulni akar, pedig olyan helyen van, ahol azt sem tudja hol van.

Megjegyzés: Én biztosan elindultam volna körbe nézni.

– Nagyon sokáig nem történik semmi konkrétum, a lány szabadulni akar, a szörny fogva tartja. Konkrétan már várom, mikor történik valami, mert lassan elunom magam.

– Tamlin az elejétől kezdve azt ordította magáról, hogy egy igazán nagy … lesz. 

– Azonnal felismertem Rhys –t még akkor is, hogy nem hangzott el ki ő. Imádtam. ^^
Kiemelem fogalmam nem volt ki az a Rhysand és miért omlanak utána a csajok, de szép lassan megismertem. Igaz, itt csak kicsi falatot kaptam belőle. 

 

Amit viszont lehet nem tudsz:

Jelenetek a Belle et la Beta avagy a franciai Szépség és Szörnyetegből. Ezt viszont nagyon durván hozza az írónő, olyan szinten, hogy nekem, aki nem egyszer látta a filmet azonnal tudtam miből van. Lásd, három hajó telepakolt rakománnyal eltűnik.

Jelenet az Avalon ködbe vész című könyvből szintúgy.
–––– > Mikor Tamlin elindul, hogy elejtse a nagy fehér szarvast, hogy aztán az álltalan kiválasztott szűzzel együtt háljon az annyira, de nagyon ordította a (én csak filmben láttam, de akkor is) azt a részt, hogy nagyon.

– Nekem akkora piros zászló volt Tamlin beszólása, hogy Rhys beképzeltsége ehhez képest kispiskóta… –. –

(de veled gyengéd lettem volna, és minden egyes
mozdulatnál az én nevem kiabáltad volna…)

Na gyerekek ez nekem nagyon betette, de tényleg. 

Főleg azért, mert mikor végre már összekerülnek az ágyba, Tamlinnak nem mozdulata volt, hanem döfései.

Mi van??? o.o


Az első együttlét konkrétan egy nagy 0... nem azt mondom, folyanak ki mint bármelyik erotikus regény, de azért simán össze lehetett volna ugrasztani őket. Szerintem. 

Tetszett ahogy Freyu karaktere szépen lassan fejlődik. Bár néha voltak olyan megmozdulásai, hogy fogtam a fejem…

 

Példa mikor Rhys megmenti a Tüzek éjszakáján. Én konkrétan már akkor is vele mentem volna puszta kíváncsiságból, hogy többet lássak az ünnepből.


A könyvben iszonyatosan nagy hiba:

Csettintett a nyelvével, a Köd és haragban egyszer csak azon vettem észre magam, hogy már
számolom, hányszor vettem észre. (Ez főleg betegségem alatt a hangoskönyvben
nagyon irritáló volt.)

A könyv vége és a Köd és harag udvarának eleje. Számomra hatalmas kérdő jel.

Köd és Haragban már lagzi készül, a Tüskékben még nem volt konkrét lánykérés.

Én meg ülök és nézem, hogy oké, jó van ugorjuk át a részt, de újjá születve, új testben biztos nem az lett volna az első gondolatom, hogyan házasodjak meg.
Bármennyire is szeretem az illetőt.


Örültem volna, ha magamat helyre tudom tenni, nem, hogy azzal foglalkozzak milyen ruha
vár rám.

Amaranta próbái:

Elsőt megértem oké, legyőzte a nagy szörnyet.

Harmadikat megértem: Végeznie kell három tündérrel. Megmeri – e tenni vagy nem.

 

De a másodikba hol volt a próba? De tényleg? o.o

Az volt, hogy Rhys minden éjjel leitatta a lányt és táncoltatta?

ŐŐŐŐ…. oké.

Számomra Tamlin hozzá állása egy nagy pofon volt, az utolsó próba előtt, nem, hogy az érdekelte volna mi van a párjával, hanem na gyere akkor áldozzunk egymásnak még egyszer itt azonnal de rögtön. Ez mi?  Tamlint semmi más nem érdekli, csak az együttlét? 

Hatalmas nagy hátrány, hogy Freyu csak íjászkodni tud. Én, ha az erdőben vadászok oké,
hogy ahhoz értek a legjobban, de egy kés dobálást megtanultam volna. Vagy bármi mással bánni, ami egy erdőben léthez az íjjon kívül még jól jön. Itt amúgy esküszöm éhezők és viadala érzetem volt.


Hogyan tudtam haladni a könyvvel?

Nehezen, alig vártam, hogy történjen valami, főleg mikor már Tamlinhoz értünk. a végét Hangoskönyv Barbi oldalának hála a yotubon fejeztem be. 

Romantika? 

Nem akarok mindig példálózni, de Rhysban több romantika szorult már ekkor mint Tamlin egész lényében.

Mondom ezt tényleg úgy, hogy egyik oldalt sem erősítem. 

Cselekmény leírás:

0... Az értékelések alapján is rájöttem, az írónőnek nem az erőssége ez a vonal. 

Mennyi idő volt míg kiolvastam? 

Bevallom két gyerekes anyaként sokszor nem tudtam a könyvhöz jutni, és voltak olyan részek amik nagy stoppot is nyomtak és kellet pár nap míg újra neki lendültem, szóval mindennel együtt két hónap.

Ajánlanám-e másoknak?

Igen, Rhysand karaktere miatt mindenképpen neki kell ülni! 

Mindent összegezve, és elvonatkoztatva Tamlintól, egy hatalmas igen ennek a világnak. 

🌹🌹🌹

Sarah J. Maas ~ Tüskék és Rózsák 

Első könyv

20231206_153312.jpg

Nagyon köszönöm az eddigi megtekintéseket, egy hiba miatt, újra kellett posztolnom a régit meg törölnöm. Még teljesen új nekem ez a blog, elnézést, ha bénázok. 

kepernyokep_2023-12-21_170822.png

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://wolfgirlreads.blog.hu/api/trackback/id/tr9518285979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása